2009. szeptember 4., péntek

Tökölykeksz

Rég nem született már bejegyzésem, mert én is szívesebben olvasok olyan gasztroblogokat, amiben szerepel kép is a végtermékről -jó tudni, hogyan kéne kinéznie az ételnek-, de a fényképezőgép nem nagyon használható újabban.

Ennek ellenére felteszem az egyik nagy kedvencemet. Sokszor olvasom, hogy ez ilyen gyors az úgy 5 perc alatt elkészül, aztán persze elég sokáig elszöszmötöl vele az ember. Na, ehhez valóban egyetlen tál kell és 5 perc, nem kell összevagdosni, felolvasztani semmit, soha nem kell boltba szaladgálni semmilyen hozzávalóért, ízlés szerint továbbfejleszthető :) ja, és vegán:)

A spanyolviaszt nem találtam fel vele, magát a receptet itt lehet megtalálni, a kép is innen van:
Hozzávalók:
  • 20 dkg tönkölybúza liszt (tapasztalataim szerint a búzaliszt is jó)
  • 1 tk sütőpor
  • 1 tk örőlt fahéj - én újabban rászoktam az őrölt gyömbérre de csak finoman
  • 5 ek méz
  • 6 ek napraforgóolaj -néha kicsit több kell belőle, hogy összeálljon, de nem kell egybefüggő tésztának lennie, de azért ne is legyen morzsás az állaga. Lehet vízzel is segíteni rajta kicsit, akkor puszedlisebb lesz
Tálban összekeverni, kissé kilapítva tepsire lapátolni. a recept szerint 30 darab lenne belőle, de én inkább nagyobbakat szoktam csinálni, 12-15 darabot, hogy egy menetben megsüljenek a sütőlapon. A cookiekhoz hasonlóan ez is elég puha, ha elkészült, kicsit hagyni kell kihűlni, aztán mehet a fémdobozba napokra.

Mivel nincs róla képem, íme , ami az oldalon volt: (nekem nem ilyen szépek, inkább rusztikusabbak mer nem szaggatom ki őket)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése