2010. március 6., szombat

Sárgarépa (krém)leves

Ezt csak lejegyzetelem, hogy el ne felejtsem:) kép nincs. Talált receptekből raktam össze itthon található hozzávalók alapján. nagyon olcsó de egészséges eledel:) már lehet kapni hozzá szép vékony sárgarépát.

hozzávalók:
fél kg sárgarépa (tettem volna többet is, de nem volt)
1 nagyobb krumpli
egy fej v.hagyma (sztem mindegy, milyen, lehet fehér, vagy salotta, az édesekből akár több is)
2-3 ek vaj
kb fél l víz
gyömbér, babérlevél, só, tarkabors, kis friss petrezselyem

A zöldségeket lereszeltem apró lyukon, ez a legmacerásabb része az egésznek. A hagymát kicsit korábban beletettem 3 ek olvadt (pici olajjal kevert) vajba. Mielőtt üvegesre pirult volna, hozzátettem a répát és a krumplit. Pici cukorral megszórtam őket, óvatosan kell itt bánni a cukorral. Kicsit átforgattam, mielőtt elkezdett leragadni, felöntöm kb egy liter vízzel, kicsi még kellett hozzá, a krumpli keményítősségétől ( van ilyen szó?:) főgg, hogy mennyi víz kell. Sóztam. Ez után tettem bele egy evőkanál dm-es bio levesport(, ezt gazdaságosabb adagolni, mint a kockát). Fűszereztem. Fedő alatt puhára pároltam a zöldségeket, amikor kész volt, botmixerrel átmentem rajta (óvatosan! nehogy mindenünk narancssárga legyen:) volt ittthon tej is, meg tejszín is, én egyiket sem kívántam hozzá, bár van recept, ami tejjel és vízzel hígítja. Nekem így is elég krémes volt.
Legközelebb a turmixolás ELŐTT veszem ki a babérlevelet, mert elég macerás kiválogatni ilyen állapotában:D :)
A tetejére lehet rakni pirított zsemlemorzsát vagy ilyesmit. Diétázóknak puffasztott búzát/rizst

A képet loptam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése