2012. június 13., szerda

Zöldséggel és krumplival rakott bulgur

Az egész úgy kezdődött, hogy sajtot készítettem a múltkor, ami kissé túl fokhagymásra sikeredett és emiatt önmagában ehetetlen volt. ezt kellett valahogy hőkezelni...

Bulgur is várta már rég, hogy kipróbáljam, hát így végezték ők együtt.
A bulgurt csomagolása szerint forrásban lévő vízben kell megfőzni, úgy akartam mint a rizst, de mondom hát legyen. Feltettem kicsivel több vizet főni, mint amennyit gondolnék, mikor forrt,bele a bulgur. Újraforráskor hozzátettem még egy jó csészényi fagyasztott zöldséget. Egyszer csak akkorára kezdett dagadni a bulgur, hogy úgy döntöttem, nem leszűrni fogom, hanem főzöm tovább mint a rizst, így amikor elforrt alóla a víz (ezt a fázist már nagyon kis lángon értem el), fedő alatt a saját gőzében lekapcsolt gázzal pároltam puhára. Eközben főztem karikákra vágott krumplit. Majd tepsibe raktam őket ( a rétegek ahogy a valóságban is, alul az alsó):


házi sajt
bors

házi joghurt (bizony)
néhány darabka vaj
krumpli
sajt
házi joghurt
zöldséges bulgur
házi sajt
krumpli

nyilván sima joghurttal és sajttal is megy csak felvágós vagyok 8)
Sütőben fél órát sütöm majd leveszem az alufóliát róla és addig sütöm, amíg a sajt megpirul a tetetjén.
(még az utolsó sajtréteg előtt)

semmi extra, de tutira mindenféle adalékanyagoktól mentes:)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése