2010. május 20., csütörtök

Gesztenyés süti (keksz, tallér) [vegán]



Ez egy nagyon egyszerű és nagyon finom kis sütemény kevés mosogatnivalóval, a formázása pedig kifejezetten örömet okoz


Hozzávalók:
  • 25 dkg gesztenyepüré (lehetőleg bio a cukor minősége és mennyisége miatt)
  • 7,5 dkg bio növényi margarin
  • 7,5 dkg nádcukor (ha nem bio a gesztenyepüré, sokkal kevesebb is elég, de egyébként is lehet, hogy sok, érdemes munka közben megkóstolni.)
  • 3 dkg tk tönkölyliszt
  • kurkuma (én nem tettem bele)
  • 1 ek olaj
A margarint és a cukrot habosra kevertem (érdemes minél tovább habosítani). Ezek után hozzátettem a többi hozzávalót. Csillagfejű (nem csavarhúzó) nyomózsákba töltöttem, és megpróbáltam a a könyvben található (88.o.) formát kinyomni sütőpapírral bélelt sütőlapra. Nem sikerült, így a fantáziámra bíztam a formákat. Egy tepsi lett belőle. Kb 15 perc kell neki 180 fokon, de nagyon oda kell figyelni, mert a kekszekhez hasonlóan egyik pillanatban még halovány, a másikban már megégett.
Hamar elfogyott:)

Forrás: Napfényes Élet Alapítvány: sütemények

2 megjegyzés:

  1. mindket suti jonak tunik, ki fogom oket probalni az tuti. Oszt majd beszamolok milyenek lettek :)

    VálaszTörlés
  2. már épp gondolkodtam, hogy írok, hogy van itt neked valami:)de ezek szt idetaláltál 8)

    VálaszTörlés